תפריט
דף הבית דוגמא לפרק ממצאים בסמינריון כמותי
סטודנטים רבים שצריכים לכתוב פרק ממצאים בעבודה סמינריונית כמותנית לא תמיד יודעים איך לגשת למשימה. דוגמא לפרק ממצאים בעבודה סמינריונית כמותית יכולה לעזור מאוד כדי להבין מה אמור להיות מבנה הפרק, ומה לכתוב בכל חלק. כדי לעזור לכם בחלק זה של כתיבת פרק הממצאים בעבודה הסמינריונית הכמותית, אנו גאים להגיש לכם דוגמא לפרק ממצאים בסמינריון כמותני – להורדה בחינם.
הדוגמא עוסקת בקשר שבין מגדר ומוטיבציה בלמידה לבין הישגים במדעים, וכוללת סטטיסטיקה תיאורית, מבחני t וחישוב מתאם פירסון. לקבלת הדוגמא בפורמט docx פשוט לחצו על הכפתור להורדה:
המדגם כלל 64 תלמידים, מתוכם 30 בנים (46.9%) ו-34 בנות (53.1%). ראשית נבדקו הרמות של המשתנים באופן כללי במדגם. לוח 1 מציג סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר:
לוח 1 : סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר
משתנה | סקאלה | מינימום | מקסימום | ממוצע | סטיית תקן |
מוטיבציה ללמידה | 1-5 | 1.21 | 4.79 | 3.12 | 1.07 |
ציון במדעים | 0-100 | 40 | 100 | 74.70 | 12.38 |
מלוח 1 ניתן לראות כי ממוצע המוטיבציה ללמידה קרוב לאמצע הסקאלה, באופן המעיד כי המוטיבציה ללמידה בקרב התלמידים באופן כללי במדגם היא בינונית. כמו כן ניתן לראות שהטווח של המוטיבציה ללמידה נפרש על פני רוב הסקאלה, באופן המעיד כי במדגם יש ייצוג לכל הרמות של המוטיבציה ללמידה, החל מתלמידים בעלי מוטיבציה נמוכה מאד ועד לתלמידים בעלי מוטיבציה גבוהה מאד.
הציונים נעים בין 40 לבין 100 והממוצע קרוב לאמצע של טווח זה, באופן המעיד כי המבחן מותאם לרמת התלמידים, שאם לא כן רוב הציונים היו מרוכזים בחלק העליון או התחתון של התפלגות הציונים.
לצורך בדיקת ההשערה הראשונה, לפיה יימצא קשר חיובי בין מוטיבציה ללמידה לבין הישגים במדעים, כך שככל שהמוטיבציה ללמידה גבוהה יותר, ההישגים במדעים גבוהים יותר, חושב מתאם פירסון בין המוטיבציה ללמידה לבין ההישגים. תוצאות החישוב מראות כי קיים מתאם חיובי וחזק בין המוטיבציה ללמידה לבין ההישגים במדעים (R=0.612, p<0.01). הממצאים מאששים את ההשערה הראשונה: נמצא קשר חיובי בין מוטיבציה ללמידה לבין הישגים במדעים, כך שככל שהמוטיבציה ללמידה גבוהה יותר, ההישגים במדעים גבוהים יותר.
לצורך בדיקת ההשערה השנייה, לפיה יימצאו הבדלים מגדריים במוטיבציה ללמידה, כך שבנים ידווחו על מוטיבציה ללמידה גבוהה יותר לעומת בנות, נערך מבחן T לבדיקת ההבדלים בין בנים לבנות במוטיבציה ללמידה. תוצאות המבחן מוצגות בלוח 2.
לוח 2: הבדלים מגדריים במוטיבציה ללמידה
קבוצה | מוטיבציה ללמידה | סטיית תקן | T | df | מובהקות |
בנים | 3.40 | 1.12 | 2.120 | 62 | 0.038 |
בנות | 2.85 | 0.96 |
מלוח 2 ניתן לראות שנמצאו הבדלים מובהקים בין בנים לבנות במוטיבציה ללמידה, כך שהמוטיבציה ללמידה בקרב בנים גבוהה יותר לעומת המוטיבציה ללמידה בקרב בנות (T62=2.120, p<0.05). הממצאים מאששים את ההשערה השנייה.
תרשים 1 מציג באופן גרפי את ההבדלים בין בנים לבנות במוטיבציה ללמידה:
תרשים 1: הבדלים מגדריים במוטיבציה ללמידה
לצורך בדיקת ההשערה השלישית, לפיה יימצאו הבדלים מגדריים בהישגים במדעים, כך שבנים ישיגו תוצאות טובות יותר במדעים לעומת בנות, נערך מבחן T לבדיקת ההבדלים בין בנים לבנות בהישגים במדעים. תוצאות המבחן מוצגות בלוח 3:
לוח 3: הבדלים מגדריים בהישגים במדעים
קבוצה | ציון | סטיית תקן | T | df | מובהקות |
בנים | 78.9 | 10.71 | 2.668 | 62 | 0.01 |
בנות | 71.0 | 12.72 |
מלוח 3 ניתן לראות שנמצאו הבדלים מובהקים בין בנים לבנות בהישגים במדעים, כך שהציונים של הבנים גבוהים יותר מהציונים של הבנות (T62=2.668, p<0.05). הממצאים מאששים את ההשערה השלישית.
תרשים 2 מציג באופן גרפי את ההבדלים בין בנים לבנות בציונים:
תרשים 2: הבדלים מגדריים בהישגים במדעים
לצורך בדיקת ההשערה הרביעית, לפיה יימצאו הבדלים בקשר בין מוטיבציה ללמידה לבין ההישגים במדעים כך שהקשר יהיה חזק יותר בקרב בנות לעומת בנים, חולק המדגם לשני חלקים על פי המגדר, ונבדק הקשר בין המוטיבציה ללמידה לבין ההישגים במדעים בכל קבוצה בנפרד. תוצאות החישוב מוצגות בלוח 4.
לוח 4: הבדלים מגדריים בקשר שבין המוטיבציה ללמידה להישגים במדעים
קבוצה | מתאם בין המוטיבציה ללמידה לבין ההישגים במדעים | מובהקות המתאם |
בנים | 0.475 | 0.008 |
בנות | 0.682 | 0.000 |
מלוח 4 ניתן לראות שהקשר בין המוטיבציה ללמידה לבין ההישגים במדעים בקרב בנות חזק יותר (r=0.682, p<0.01) לעומת הקשר בין המוטיבציה ללמידה לבין ההישגים במדעים בקרב בנים (r=0.475, p<0.01). הממצאים מאששים את ההשערה הרביעית.
שלחו אלינו את ההנחיות למייל findings@hackademic.co.il או פנו באמצעות הטופס ונחזור אליכם בהקדם
מלאו את כל הפרטים וציינו סוג ונושא העבודה. אנחנו נחזור אליכם תוך זמן קצר.